İki tür TPMS sistemi vardır: doğrudan TPMS ve dolaylı TPMS. Doğrudan TPMS sistemleri, basınç verilerini aracın ECU'suna gerçek zamanlı olarak doğru bir şekilde raporlamak için tekerlek içindeki TPMS sensörlerini kullanır. Doğrudan sistemler arasında Asya, Yerel ve Avrupa araçları bulunmaktadır. Dolaylı bir TPMS sistemi, lastik basıncını yaklaşık olarak belirlemek için tekerlek hızını izlemek için bir ABS sistemi kullanır. Dolaylı sistemler Asya ve bazı Avrupa araçlarını içerir.
Dolaylı TPMS'li bir araç için TPMS sistemini sıfırlamak için uygun adımlar :
Işık, bir lastik azaldığında yanar ve sonunda bir lastik aracın kapı plakasına göre önerilen basınca şişirildikten sonra sönmelidir. Bir aracı çalıştırdıktan sonra, bir TPMS simgesi birkaç saniye boyunca yanacaktır, ancak açık kalırsa, araçtaki lastiklerin bir veya daha fazlasının önerilen basıncın en az% 25 altında olduğunu gösterir. Işık yaklaşık bir ila iki dakika boyunca yanıp sönerse, TPMS sisteminde bir arıza olduğunu gösterir.
Bir TPMS uyarı ışığının yanmasına veya yanıp sönmesine neden olabilecek birçok durum vardır. Bazı TPMS sorunları şunları içerir:
Lastik basınç gözetim sistemi
Lastik basıncı izleme sistemi (TPMS) birincil işlevi sürücüyü tekerlekler içindeki lastik basıncı durumundan haberdar etmektir. Normal sistem operasyonlarında, bir veya daha fazla etkilenen lastik PSI okuması afişin% 25'in altına düştüğünde TPMS sistemi sürücüyü uyaracaktır. Lastik sensörü "düşük lastik basıncı" gösterdiğinde, aracın ECU'suna basıncın eşiğin altında olup olmadığını belirleyen ECU'ya 315 veya 433 MHz'lik bir radyo frekansı (RF) sinyali gönderir; - araca bağlı olarak belirli ekran.
2000 yılında, Firestone diş ayrılması nedeniyle 6,5 milyondan fazla aracı geri çağırdıktan sonra, NHTSA (Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi), Amerika Birleşik Devletleri'nde satılan tüm araçlarda Lastik Basıncı Uyarı Sistemlerinin uygulanmasını gerektiren TREAD Yasasının ilk versiyonunu yayınladı. 2008 yılına kadar tüm binek ve hafif ticari araçları dahil olmak üzere GVWR 10.000 lbs. ve daha az.
TPMS sisteminin avantajları:
TPMS donanımlı bir lastik, TPMS sensörünün iç basıncını görüntüleyebilir ve TPMS uyarı ışığını görüntüleyerek düşük seviyeye ulaştığında sürücüleri uyarır.
Kullanıcılar, tekerlek içindeki TPMS sensörünü “tetikler” veya “kod çözer”. Bu TPMS sensörüne, lastiğin içine monte edildiğinden fiziksel olarak erişilemez. Bu nedenle, bir sensörün kodunun çözülmesi veya tetiklenmesi, TPMS tetikleme aracı kullanılarak kablosuz olarak yapılmalıdır.
Bir TPMS aktivasyon veya tetikleme aracı , kullanıcının bir lastik içine monte edilmiş kablosuz lastik basıncı izleme sensörünü etkinleştirmesini veya tetiklemesini sağlar. Örneğin, tüm TPMS sensörleri, depolama sırasında boşalabilecek dahili bir batarya taşır. Bir araç bir tesiste üretildiğinde, bir atölyeye veya satıcıya teslim edildiğinde, lastik içine monte edilmiş TPMS sensörleri “uyku” modunda bırakılır. Bu nedenle, lastiklerin içine yerleştirilmiş TPMS sensörlerini “etkinleştirmek” veya “uyandırmak” için TPMS etkinleştirme aracına ihtiyaç vardır.
ATEQ TPMS atölye aktivasyon araçları: VT56 , VT55 , VT36 , VT15
ATEQ TPMS DIY aktivasyon araçları: VT36 , VT30 , VT15
ATEQ TPMS endüstriyel aktivasyon araçları: VT60S , DiagVT , VT520
Evrensel bir TPMS aracı, yalnızca bir veya birkaç sensörü tetikleyen TPMS araçlarının aksine, piyasadaki bilinen tüm TPMS sensörlerini tetikleyebilir veya etkinleştirebilir.
ATEQ TPMS atölye üniversal takımları: VT56 , VT36 , VT15
ATEQ TPMS DIY üniversal aletler: VT36 , VT15
ATEQ TPMS endüstriyel üniversal aletler: VT60S , DiagVT , VT520
Her ne zaman lastikler değiştirilirse veya yazdan kış lastiklerine değiştirilirse, lastik değiştirilirse, lastik dönerse, vb. OEM veya Satış Sonrası TPMS sensörünü sıfırlamak veya yeniden programlamak için bir TPMS sıfırlama aracı kullanılabilir.
ATEQ TPMS atölye sıfırlama araçları: VT56 , VT55 , VT36 , VT30
Bir TPMS aktivasyon veya tetikleme aracı, kullanıcının “uyku modunda” veya etkin değilken sensörleri “uyandırmasını” veya etkinleştirmesini sağlar.
ATEQ TPMS atölye aktivasyon araçları: VT56, VT55 , VT36, VT30 , VT15
ATEQ TPMS DIY aktivasyon araçları: VT36, VT30 , VT15
ATEQ TPMS endüstriyel aktivasyon araçları: VT60S , DiagVT , VT520
Bir TPMS kod çözme aracı sensörleri tetikleyebilir veya etkinleştirebilir, TPMS sensör bilgilerini alabilir ve TPMS sensör bilgilerini aracın ECU'suna gönderebilir. TPMS kod çözme aleti tarafından alınan TPMS sensör bilgisi, lastik içindeki basıncı, TPMS sensörünün sıcaklığını, tekerlek dönme hızını, TPMS sensörünün benzersiz ID'sini, TPMS sensörünün akü durumunu ve daha fazlasını içerir.
ATEQ TPMS atölye aktivasyon araçları: VT56 , VT36 , VT15
ATEQ TPMS DIY aktivasyon araçları: VT36
Aşağıdakiler için bir TPMS aracı gereklidir:
Desteğe başvurmadan önce, yazılımınızı yakın zamanda güncellediniz mi? ATEQ TPMS aracı sorunlarının bir numaralı nedeni eski yazılımdır. Aracınızın yazılımını güncelleyin ve sorunlarınızın devam edip etmediğini kontrol edin.
TPMS aracınız bir sensörü etkinleştiremiyor veya sıfırlayamıyorsa, en son TPMS sensörlerini içerecek şekilde TPMS aracınızı güncellemenizi öneririz. Büyüyen bir TPMS pazarında, yeni TPMS sensörleri her gün pazarda yenidir. ATEQ mühendisleri, bilinen tüm TPMS sensörlerinin ATEQ TPMS araçlarıyla uyumlu olduğundan emin olmak için çalışma konusunda zordur. VT56 , VT55 , VT36, VT30 ve VT15
gibi ATEQ yükseltilebilir TPMS araçları her zaman piyasaya sunulan en yeni TPMS sensörleriyle uyumludur.
Aracınızı ilk kez güncellemeye çalışıyorsanız, buradan başlayın.
Aracınızı ilk kez güncellemezseniz, buradan başlayın.
Desteğe başvurmadan önce, lütfen aşağıdaki sorun giderme seçeneklerini deneyin.
WebVT, "Cihaz aranıyor" veya "Cihaz bulunamadı" hata mesajı olarak görüntülendiğinde, USB sürücülerini yeniden kurmanız gerekebilir. Bu hatanın nedenleri:
Cihazınız için USB sürücülerini indirin. VT56, VT55, VT36, VT30, VT15, Mitsureset ve Quickset için, lütfen aşağıdaki dosyayı indirin: WebVT
ATEQ TPMS araç ve ekipmanlarının tümü seri numarası göstermez. Lütfen seri numarası konumu ile aşağıdaki ATEQ TPMS araçları listesine bakın. Teknik desteğe seri numarası verilmesi bekleme süresini hızlandıracaktır.
VT56 : VT56 takım seri numarası takımın arkasında bulunur, B366 ile başlar.
VT55: VT55 aleti seri numarası, aletin arkasında lastik bagajın altında bulunur. Seri numaranızı bulmak için lastik çizmeyi çıkarmanız gerekir. Seri numarası B285 ile başlar.
VT36: VT36 aletinin seri numarası, aletin arkasında bulunur. Seri numarası K360 ile başlar.
VT30: VT30 aleti seri numarası, aletin arkasında bulunur, K300 ile başlar.
VT60 / VT60S : VT60 ve VT60S aletinin seri numarası, aletin ön tarafında bulunur. Seri numarası B258 ile başlar.
VT520 : VT520 seri numarası cihazın ön tarafında bulunur. Seri numarası C102 ile başlar.
DiagVT: DiagVT seri numarası aletin önünde bulunur. Seri numarası B240 ile başlar.
TTD (Lastik Sırtı Derinlik Ölçer) : TTD seri numarası aletin arkasında bulunur. Seri numarası B380 ile başlar.
OBDII modülü için yeni bir ürün yazılımı mevcut ve cihaz araçla iletişim kurmaya ve ürün yazılımı güncellemesini aynı anda tamamlamaya çalışıyor. Aleti kapatıp tekrar açmanız yeterlidir. Ana menü görüntülendiğinde, OBDII modülünü sadece cihaza bağlayın; diğer ucunun herhangi bir araçla bağlantısının kesilmesi. OBDII modül aracı, yazılımda hemen tespit edilecek ve güncelleme başlayacaktır. Güncellemenin tamamlanması 60 saniyeden az sürer. Tamamlandığında, OBDII modülünü çıkarın ve cihazı kapatın. Güncelleme şimdi tamamlandı.
Wi-Fi işlevi ATEQ VT56 araçlarında ve Continental VDO TPMS Pro'da mevcuttur. İş verilerini kablosuz olarak WebVT PC Desktop'a aktarın.
Wi-Fi işlevi BETA'da. Kullanıcı, işlevlerin kullanımından kaynaklanan herhangi bir zarar, ağ kaybı veya veriden yalnızca kendisi sorumludur.
İndirilebilir talimatlar yakında hazır olacak
ÖNEMLİ!
Araç WebVT'ye bağlanamazsa, ağ yöneticinizden Wi-Fi router ayarlarını kontrol etmesini isteyin:
ATEQ, tüm binek araçların% 99'unu kapsıyor. TPMS sistemine sahip bir araç bulursanız ve alette gösterilmezse, lütfen ATEQ ile iletişime geçmekten çekinmeyin .
Doğrudan tip TPMS sistemli araçlar, TPMS sensörleriyle donatılmıştır. Bir TPMS sensörü çalışmıyorsa, yeniden öğrenme prosedürü gerçekleştirilmeden önce değiştirilmelidir. Hasarlı TPMS sensörü, bir OE sensörü veya satış sonrası bir sensör ile değiştirilebilir.
Evrensel, yapılandırılabilir ve programlanabilir sensörler dahil, farklı satış sonrası TPMS sensörleri vardır. OE sensörleri, evrensel ve yapılandırılabilir sensörler, sensör içinde zaten kodlanmış yeni sensör ID'lerine sahiptir ve bir TPMS teşhis aracı kullanılarak etkinleştirilmesi gerekir. Programlanabilir TPMS sensörleri, eski sensörden yeni sensör kimlikleri oluşturmak veya sensör kimliklerini aktarmak için bir TPMS teşhis aracı gerektirir.
Çok markalı tamir atölyeleri için, genellikle evrensel sensörlerin ve OE sensörlerinin bir karışımı gerekir. Araçlarımız, Alligator sens.it, BWD Standart OE ve Standart QWIK, Continental REDI-Sensör, Dorman Doğrudan Uyum, Hamaton U-Pro, HUF IntelliSens, MOBILETRON, NAPA QWIK ve OE Design gibi pazardaki en büyük satış sonrası sensör listesini desteklemektedir. Turuncu Basit Sensör, Schrader EZ sensör, SMP Standart OE ve Standart QWIK ve STEELMAN Select.
TPMS sensörleriyle çalışırken ATEQ VT56 ve VT36'nın bazı önemli özellikleri şunlardır:
Muhtemel sebep: Kullanılan protokol yanlış. ATEQ ile iletişime geçin.
Bazı birinci nesil TPMS sensörlerinin (Beru veya Pacific gibi) aktif hale getirilmesi için baskı altına alınması gerekir. Sensör tekerleğe yerleştirildiğinde doğru prosedür, tekerleği lastik plakasına göre şişirmektir. Kullanıcı sensörü tetiklemeli ve aynı anda lastiği yavaşça söndürmelidir. Birkaç saniye sonra sensör cevap verecektir. Doğru lastik basıncını girin.
Boş bir satış sonrası programlanabilir sensör kullanarak yeni bir sensör kimliği oluşturarak eski bir sensörü değiştirin. Lastiklere servis yapmadan önce, araç sensörlerini Marka, Model, Yıl seçimi veya VIN taraması ile tetikleyin. (Yalnızca Kuzey Amerika'da VIN tarama seçeneği mevcuttur.) Aracın sensörlerini tetiklemek, hasarlı veya hatalı sensörleri tanımlamanıza izin verir. Aracınız sensörü tetiklemeye çalıştıktan sonra sensör bilgisini görüntüleyemezse, aracın Marka, Model, Yıl veya sensör modeline göre yeni bir sensör oluşturmanız gerekecektir.
Satış sonrası TPMS sensörünü VT56 ile nasıl programlayacağınızı öğrenmek için aşağıdaki videoyu izleyin . Aynı talimatlar, sensörleri programlayabilen diğer tüm TPMS araçları için de geçerlidir.
ATEQ VT56 ile boş bir sensör programlamanın iki yolu vardır .
Seçenek 1, sensör üreticisi tarafından seçin.
- Ana menüden, programı seçin, sonra birlikte çalıştığınız programlanabilir sensör modelini seçin. (ATEQ TPMS araçları, TÜM büyük satış sonrası programlanabilir sensör markalarını programlar.)
- Sonra, aracın Marka, Model, Yılını seçin.
- CREATE seçeneğini seçin, yeni sensör bilgileri oluşturmak için OK tuşuna basın.
- Sensörü, aletin anteninin önüne yerleştirin.
- Sensör başarıyla programlandı.
Seçenek 2, araç seçimi yapın Marka, Model, Yıl.
- Ana menüden programı seçin, ardından aracın Modelini, Yılını seçin.
- Sonra, birlikte çalıştığınız programlanabilir sensör modelini seçin. (Not, ATEQ TPMS araçları TÜM büyük satış sonrası programlanabilir sensör markalarını programlamaktadır.)
- Yeni sensör bilgileri oluşturmak için CREATE'i seçin, OK'a basın.
- Sensörü, aletin anteninin önüne yerleştirin.
- Sensör başarıyla programlandı.
Bu işlemin başlangıcında gerçekleşirse:
Bu doğrulama işlemi sırasında gerçekleşirse:
Satış sonrası sensör, o araç için gerekli olan frekansta programlanamaz (315 veya 434 MHz). Kullanıcı, sensörün seçilen araçla uyumlu olup olmadığını kontrol etmelidir.
Lütfen devam etmeden önce yukarıdaki tüm noktaları kontrol edin.
Bir otomatik yeniden öğrenme prosedürü, bir araç yeniden öğrenme prosedürünü bir TPMS aracıyla gerçekleştirmeye gerek kalmadan tek veya çoklu TPMS sensör kimliklerini öğrenme yeteneğine sahip olduğundadır. Ayrıca, bir teknisyen şişirme basıncını ayarlayabilir, sensörleri döndürebilir veya değiştirebilir ve araç bir süre sürüldükten sonra TPMS sistemi kendini sıfırlar. Bununla birlikte, lastiklere / jantlara servis yapmadan önce, araçların her birinin sensörlerinin düzgün çalışıp çalışmadıklarından emin olmak için tetiklenmesi için bir TPMS aletinin kullanılması her zaman önerilir.
Örneğin, bir 2008 Dodge Charger, aşağıdaki otomatik yeniden öğrenme prosedürünü gerektirir:
Resmi VT56 2008 Dodge Charger için ekranda gösterirken oto Yeniden Öğrenme prosedürü
Bir OBDII yeniden öğrenme prosedürü, yeni sensör kimliklerini doğrudan aracın ECU'suna aktarmak için bir TPMS teşhis aracı gerektirir. Kullanıcının her bir TPMS sensörünü tetiklemesi, aracın OBD portuna bağlanması ve ardından alet üzerindeki adım adım talimatları izlemesi gerekir. Yeni TPMS sensör kimlikleri daha sonra araca aktarılır. Asya ve özel Avrupa araçlarının çoğu OBD öğrenmesini gerektirir.
Örneğin, bir 2011 Toyota Camry, aşağıdaki OBDII yeniden öğrenme prosedürünü gerektiriyor:
Resmi VT56 2011 Toyota Camry için ekranda gösterirken oto Yeniden Öğrenme prosedürü
Manuel ve sabit yeniden öğrenme sistemleri, TPMS sistemini yeniden öğrenmek için bazen birkaç adım alabilir. TPMS tanılama araçları , otomatik, sabit ve OBD yeniden öğrenme için adım adım talimatlara sahiptir, ancak ilgili adımlar uzun ve karmaşık olabilir. OBD yeniden öğrenme prosedürleri bir dükkan ortamında pek çok nedenden ötürü standart hale geliyor. Birincisi ve en önemlisi, araç türü ne olursa olsun aynı prosedür uygulanabildiği için çalışmak daha kolaydır. İkincisi, OBD yeniden öğrenmesi, daha az adım atılması nedeniyle teknisyene zaman ve karışıklık kazandırır. Amra.org’a göre , araçların% 62’si TPMS tanı aracı ve% 27’si OBD işlevselliği gerektiriyor. Güvenilir bir TPMS tanılama aracına sahip olmak önemlidir. Büyüyen TPMS endüstrisine ayak uydurmak için mükemmel OBD kapsamı ile.
Biliyor musun? ATEQ, mağaza sahiplerinin zamandan ve paradan tasarruf etmesini sağlamak için en büyük OBD kapsamına (% 86 ve büyüyen) sahiptir!
Sabit bir yeniden öğrenme prosedürü, yeni TPMS sensör ID'lerinin bir araç kullanmadan aracın ECU'suna aktarılmasını sağlar. Bu yeniden öğrenme prosedürü türü, bir TPMS teşhis aleti veya bir teşhis tarama aleti kullanarak araç öğrenme modundayken sensörleri tetiklemek için bir TPMS aktivasyon aleti gerektirir . Araç daha sonra hangi sensörün hangi konumda olduğunu belirlemek için aracın ECU'su ile iletişim kurmak için bir radyo frekansı (RF) sinyali kullanır.
Örneğin, 2014 Ford Kaçış (standart ateşleme ile) aşağıdaki sabit yeniden öğrenme prosedürünü gerektirir:
Resmi VT56 (standart ateşleme ile) 2014 Ford Escape için otomatik Yeniden Öğrenme prosedürünü gösteren ekranın
Hava basıncı ayarı, lastik rotasyonu veya sensörlerin değiştirilmesi gibi aracın doğrudan TPMS sistemine servis yapıldığında, araçların yapılması için bir TPMS sisteminin yeniden kazanılması gerekir. Bir yeniden öğrenme, aracın ECU'sunun her bir tekerlekteki her sensörün kimliğini görmesini sağlar. Yeniden öğrenme prosedürünün tamamlanması, TPMS diyagnostik hata kodlarını siler ve aracın TPMS sisteminin düzgün çalışmasını sağlar.
Yeniden öğrenme prosedürleri üreticiye göre değişir, bu nedenle bir teknisyen aracı öğrenme moduna sokmak için hangi uygun yeniden öğrenme prosedürünün gerekli olduğunu bilmelidir. Yeniden öğrenme prosedürleri üreticiden üreticiye farklılık gösterse de, doğrudan TPMS sistemleri için üç tür yeniden öğrenme prosedürü otomatik yeniden öğrenme, sabit ve OBD'dir . Ayrıca, bazı araçlar iki veya daha fazla yeniden öğrenme türünün bir kombinasyonunu kullanabilir. Dolaylı TPMS sistemleri, sistemi sıfırlamak için gereken adımları bulmak için bir TPMS aracı gerektirebilecek bir başlatma prosedürü kullanır.
Aşağıdaki çizelgede, doğrudan TPMS sistemleri ile donatılmış Asya, Ev ve Avrupa araçları pazarındaki üç tür TPMS yeniden öğrenme prosedürü gösterilmektedir.
Bu tablodaki bilgiler ATEQ European veritabanı sisteminden elde edilmiştir.
WebVT yazılımıyla uyum sağlamak için 1 Ocak 2011'den önce satın alınan ATEQ VT15 araçlarının güncellenmesi gerekecektir. Gerekirse, bu güncellemeyi indirmek için lütfen aşağıdaki adımları izleyin:
İçin VT56 , pil durumu yanında sağ üst köşede SD kart simgesine kontrol edin. SD kart simgenizde kırmızı bir “X” varsa, hatalıdır, daha fazla talimat için lütfen teknik desteğe başvurun.
WebVT, "Cihaz aranıyor" veya "Cihaz bulunamadı" hata mesajı olarak görüntülendiğinde, USB sürücülerini yeniden kurmanız gerekebilir. Bu hatanın nedenleri:
Lütfen sorunu düzeltmek için aşağıdaki adımları izleyin.
1. Cihazınız için USB sürücülerini indirin. VT56, VT55, VT36, VT30, VT15, Mitsureset ve Quickset için, lütfen aşağıdaki dosyayı indirin: WebVT